REGULAMIN ŚWIADCZENIA USŁUGI TELEMEDYCYNY
zwany dalej „Regulaminem”
§ 1
Postanowienia Ogólne
-
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z Usług Telemedycyny dla Klientów CENTRUM TELEOPIEKI SENIOR CARE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą
w Rzeszowie (35-301), przy ul. Lwowskiej 142/7A, nr KRS: 0000641552, NIP: 8133727604, REGON: 365405955, o kapitale zakładowym: 60.000,00 złotych opłaconym w całości. -
Prawem właściwym dla stosowania niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
§ 2
Definicje pojęć użytych w niniejszym Regulaminie
-
Przez użyte w niniejszym Regulaminie pojęcia należy rozumieć:
-
-
Ankieta Rejestracyjna – dokument zawierający dane osobowe Klienta, w tym dane osobowe wrażliwe, oraz podstawowe dane o stanie zdrowia Klienta, a także dane do kontaktu, w tym dane osoby, którą Klient upoważni do otrzymywania informacji o stanie zdrowia Klienta, zawierający oświadczenie Klienta o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem.
-
Centrum Telemedyczne – wydzielona w strukturze organizacyjnej Teleopiekuna lub w firmie współpracującej z Teleopiekunem organizacja, na którą składa się: zespół osób, w tym personel medyczny wraz z odpowiednim systemem łączności głosowej i innej, wyposażony również w system informatyczny. Celem działania Centrum Telemedycznego jest zgodna z niniejszym regulaminem reakcja na alarmy wywołane przez urządzenie Klienta;
-
Klient – osoba uprawniona do skorzystania z Usługi na podstawie Regulaminu;
-
Lekarz Centrum Telemedycznego – osoba uprawniona do wykonywania zawodu lekarza, wskazana przez Centrum Telemedyczne do realizacji Usługi;
-
Personel Medyczny Centrum Telemedycznego – osoba uprawniona do wykonywania zawodu pielęgniarki, rehabilitanta lub ratownika medycznego, wskazana przez Centrum Telemedyczne do realizacji Usługi;
-
Personel Centrum Telemedycznego – pracownik Call Center lub pracownik administracyjny Centrum Telemedycznego, wspierający proces realizacji Usługi;
-
Portal Pacjenta – narzędzie oparte na platformie internetowej, dostępnej z dowolnej przeglądarki internetowej. Pozwala na wymianę i gromadzenie informacji medycznych, informacji klinicznych, wyników badań Klienta przed realizacją Usługi lub na przekazywanie przez Centrum Telemedyczne, po wykonaniu Usługi, skierowań na płatne badania i/lub recept pełnopłatnych. Narzędzie to pozwala też na bieżący kontakt mailowy z Lekarzem Centrum Telemedycznego;
-
Regulamin – niniejszy Regulamin zasad korzystania z Usług dla Klientów;
-
Umowa – umowa o świadczenie usług teleopieki;
-
Urządzenie – sprzęt monitorujący lub alarmowy służący do realizacji Usługi, dostarczony przez Teleopiekuna, którego model i numer seryjny Klient wskazuje w Ankiecie Rejestracyjnej – część ogólna oraz, za które uiszcza kaucję zwrotną;
-
Kaucja zwrotna – kwota za udostępniany do realizacji usługi model urządzenia, wpłacana przy podpisaniu umowy o świadczenie usług teleopieki. Kwota ma charakter kaucji zwrotnej, rozliczanej w momencie zwrotu urządzenia, pod warunkiem, że zwracany sprzęt jest sprawny i nieuszkodzony, a ewentualne koszty naprawy naliczone na podstawie par. 1 ust. 9 Umowy abonenckiej zostały już pokryte przez Klienta. Kaucja pobierana jest wyłącznie przelewem przedpłaconym, zaksięgowanym na koncie bankowym przed podpisaniem Umowy. Kaucja stanowi zabezpieczenie Teleopiekuna na poczet ewentualnych uszkodzeń sprzętu, powstałych z winy Klienta w trakcie trwania Umowy, a niepokrytych do czasu jego zwrotu;
-
Usługa – konsultacja telefoniczna lub wideokonsultacja medyczna ogólna, realizowana za pośrednictwem Centrum Telemedycznego przez Lekarza Centrum Telemedycznego. Usługę realizuje lekarz pierwszego kontaktu.
-
§ 3
Ogólne zasady świadczenia Usług
-
Zasady świadczenia Usług określa niniejszy Regulamin, który wchodzi w życie z dniem 1 września 2020 roku.
-
Świadczenia będą realizowane przez czas trwania Umowy, dla Klientów spełniających warunki niniejszego Regulaminu.
§ 4
Uczestnicy
-
Uczestnikami Programu mogą być tylko osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych, do których zostanie skierowana przez Partnera oferta na korzystanie z Usług.
-
Warunkiem otrzymania dostępu do korzystania z usług jest wypełnienie, podpisanie Ankiety Rejestracyjnej, łącznie z oświadczeniem o zapoznaniu się z niniejszym Regulaminem i odesłanie do Centrum Telemedycznego w sposób określony w jej treści.
§ 5
Przedmiot i zakres świadczonych Usług
-
Przedmiotem niniejszego Regulaminu są Usługi świadczone przez Centrum Telemedyczne.
-
Usługa jest realizowana z zachowaniem poniższych zasad:
-
-
czas oczekiwania na Usługę nie przekracza 2 godzin od momentu otrzymania zgłoszenia Klienta przez Centrum Telemedyczne.
-
Usługa realizowana jest w formie konsultacji telefonicznej lub wideokonsultacji, według wyboru Klienta i jest dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
-
przed realizacją Usługi, Klient może przesłać drogą mailową lub za pośrednictwem Portalu Pacjenta dokumentację medyczną, dotyczącą jego stanu zdrowia, w celu jej omówienia z Lekarzem Centrum Telemedycznego lub Personelem Medycznym Centrum Telemedycznego.
-
Lekarz Centrum Telemedycznego, po konsultacji telefonicznej lub wideokonsultacji może przesłać Klientowi drogą mailową lub za pośrednictwem Portalu Pacjenta skierowanie na płatne badania, zlecone przez Lekarza Centrum Telemedycznego lub recepty pełnopłatne.
-
3. Centrum Telemedyczne podejmuje maksymalnie 3 (słownie: trzy) próby telefonicznego skontaktowania się z Klientem celem realizacji Usługi.
§ 6
Ograniczenia i wyłączenia odpowiedzialności
-
Centrum Telemedyczne nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podjęte w oparciu o błędne dane i informacje podane przez Klienta w Ankiecie Rejestracyjnej, jak również podczas rozmowy z Personelem Centrum Telemedycznego, Personelem Medycznym Centrum Telemedycznego i Lekarzem Centrum Telemedycznego.
-
Centrum Telemedyczne nie ponosi odpowiedzialności za decyzje podejmowane przez Klienta na podstawie przekazanych przez Personel Centrum Telemedycznego, Personel Medyczny Centrum Telemedycznego i/lub Lekarza Centrum Telemedycznego informacji oraz zaleceń.
-
Centrum Telemedyczne nie ponosi odpowiedzialności za sytuacje uniemożliwiające prawidłowe świadczenie usługi, które są wynikiem działania siły wyższej, awarii linii telefonicznej lub energetycznej, a także braku prezentacji numeru w Centrum Telemedycznym, umożliwiającej identyfikację Klienta.
§ 7
Prawa i obowiązki stron
-
Klientom przysługuje prawo do korzystania z Usług wskazanych w § 5, za pośrednictwem całodobowego Centrum Telemedycznego, dostępnego pod numerem telefonu wskazanym w umowie o świadczenie usług telemedycyny, dostępnym z Telefonów stacjonarnych i komórkowych.
-
Aby skorzystać z Usług Klient jest zobowiązany podać Centrum Telemedycznemu następujące dane, m.in:
-
-
swoje imię i nazwisko,
-
swój numer PESEL,
-
numer telefonu, pod którym można skontaktować się z Klientem.
-
-
Jeżeli Klient nie dopełnił któregokolwiek z obowiązków określonych w ust. 2, Centrum Telemedyczne może odmówić organizacji świadczeń określonych w § 5, jeżeli uniemożliwia to ustalenie uprawnienia danej osoby do korzystania z Usług opisanych w niniejszym Regulaminie.
-
Klient ma obowiązek powiadomienia Teleopiekuna o wszelkich zmianach danych niezbędnych do prawidłowego działania Usług (numery telefonów, dane osób kontaktowych, stan zdrowia) udzielonych podczas przystępowania do programu niniejszych Usług poprzez ponowne wypełnienie Ankiety Rejestracyjnej z zaznaczeniem w jej treści, że jest to korekta Ankiety Rejestracyjnej.
§ 8
Postanowienia końcowe
-
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy powszechnie obowiązującego prawa polskiego.
-
Korzystanie z Usług zgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu jest jednoznaczne
z akceptacją niniejszego Regulaminu. -
W przypadku jakiegokolwiek sporu wynikającego lub związanego z niniejszym Regulaminem, zostanie on przez Strony rozstrzygnięty polubownie. W przeciwnym razie właściwy będzie sąd zgodnie z właściwością ogólną.
-
Zmiany niniejszego Regulaminu będą przekazywane Klientom w formie pisemnej na 30 dni przed ich wejściem w życie. W przypadku braku akceptacji wprowadzanych zmian Klient może pisemnie zrezygnować ze świadczenia Usług w terminie określonym jako termin obowiązywania nowego regulaminu. Brak wypowiedzenia umowy po otrzymaniu zmian regulaminu będzie rozumiany jednoznacznie jako akceptacja tych zmian.